Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ

ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ

1.ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ:Ο χρόνος αυτός μας φανερώνει την πράξη που γίνεται τώρα. Π.χ. γράφω, παίζω, , κ.λ.π. Αναφέρεται στο παρόν (στο σήμερα).
2.ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ: Αυτός  ο χρόνος μας φανερώνει μια πράξη που γινόταν χτες (στο παρελθόν) συνέχεια. Π.χ. έγραφα, έπαιζα, κ.λ.π.
3. ΑΟΡΙΣΤΟΣ: Ο χρόνος αυτός μας φανερώνει μια πράξη που έγινε στο παρελθόν για μια στιγμή και τέλειωσε στο παρελθόν. Π.χ. έγραψα, έπαιξα, κ.λ.π.
4.ΣΤΙΓΜΙΑΙΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ: Ο χρόνος αυτός αναφέρεται σε πράξη που θα γίνει σε μια στιγμή στο μέλλον. Παίρνει τη λέξη θα σαν πρόθεμα Π.χ. θα γράψω, θα παίξω, κ.λ.π.
5.ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΤΙΚΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ: Ο χρόνος αυτός, μας φανερώνει ότι η πράξη θα γίνεται στο μέλλον συνέχεια. Παίρνει τη λέξη θα σαν πρόθεμα Π.χ. θα γράφω, θα παίζω, θα διαβάζω, κ.λ.π.
6. ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ: Ο χρόνος αυτός μας  φανερώνει ότι η πράξη έχει ολοκληρωθεί τη στιγμή που μιλάμε.  Σχηματίζεται με το βοηθητικό ρήμα έχω:
Π.χ έχω γράψει ,       έχω διαβάσει
7. ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ: Ο χρόνος αυτός φανερώνει ότι η πράξη που έγινε στο παρελθόν είχε ολοκληρωθεί πριν από κάτι άλλο. Σχηματίζεται με το βοηθητικό ρήμα είχα.  Π.χ. είχα γράψει,        είχα διαβάσει.
8. ΣΥΝΤΕΛΕΣΜΕΝΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ: Ο χρόνος αυτός φανερώνει ότι η πράξη θα έχει τελειώσει στο μέλλον πριν από κάτι άλλο. Σχηματίζεται με το θα και το  βοηθητικό ρήμα έχω. Π.χ. θα έχω γράψει,  θα έχω διαβάσει.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1. Γράφω την πρόταση σε όλους τους χρόνους:




























2. Γράφω τα ρήματα σε όλους τους χρόνους.
ΧΡΟΝΟΙ
ΡΗΜΑΤΑ
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
ποτίζω
κερδίζω
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ


ΑΟΡΙΣΤΟΣ


ΣΤΙΓΜ. ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ


ΕΞΑΚ. ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ


ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ


ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ


ΣΥΝΤ. ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ




Δεν υπάρχουν σχόλια: