Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2013

ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΕΥΧΟΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (3)

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
(ΤΕΛΟΣ 2ΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)3
ΟΝΟΜΑ............................................................................ ΗΜΕΡ. ............................

ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΕΥΧΟΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
11. Τα χρονικά και τροπικά επιρρήματα.
Χρονικά επιρρήματα είναι οι άκλιτες λέξεις που δείχνουν χρόνο, π.χ χθες, μετά,
Τροπικά επιρρήματα  είναι οι άκλιτες λέξεις που δείχνουν τρόπο, π.χ. αργά, έτσι,
12. Μάθαμε πότε τονίζονται οι λέξεις που και πως
13. Μάθαμε να μεγαλώνουμε τις προτάσεις απαντώντας στο τι, πού, κλπ
14. Τα παραθετικά των επιθέτων: θετικός (γρήγορος)  συγκριτικός (γρηγορότερος) υπερθετικός (γρηγορότατος)
 15. Μάθαμε να λέμε τη γνώμη μας και να τη στηρίζουμε με επιχειρήματα.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1. Να απαντήσεις στις ερωτήσεις με όσες περισσότερες μονολεκτικές απαντήσεις μπορείς.
Πώς μίλησε;    ..............................................................................................................
......................................................................................................................................
Πότε έφυγε; .................................................................................................................
.....................................................................................................................................
2. Να βάλεις  τόνο στο που και πως όπου πρέπει:
Που πέρασες τις διακοπές σου;
Πως έλυσες αυτό το πρόβλημα;
Δε μας είπες που πέρασες τις πασχαλινές σου διακοπές.
Δε μας εξήγησες πως έλυσες το πρόβλημα.
Εσύ όμως δεν ήξερες πως έπρεπε να πληρώσεις;
Ήμουν ο μόνος που δεν έκλαιγα, ενώ οι άλλοι θρηνούσαν.
Το ξέραμε πως δεν ήταν αλήθεια αυτά που λέγαμε.
Περιμένουμε πως και πως τα νέα από το μέτωπο του πολέμου.
Που και που μας επισκέπτονται οι παλιοί φίλοι απ’ το χωριό.
3. Να μεγαλώσεις τις προτάσεις απαντώντας κάθε φορά στην ερώτηση.
*    (στον τοίχο, με το σφυρί, ένα καρφί.)
Ο πατέρας καρφώνει.
(τι;)  .............................................................................................................................
(πού;) ...........................................................................................................................
(πώς;)............................................................................................................................
*    (με το ποτιστήρι, κάθε βράδυ, τα λουλούδια)
Ο Κώστας ποτίζει.
(τι;)  .............................................................................................................................
(πώς;) ...........................................................................................................................
(πότε;)...........................................................................................................................
4.Να βάλεις τις λέξεις σε αλφαβητική σειρά:
γλάστρα, τηλέφωνο, ζημιά, χαλί, φαγητό, παντελόνι, τουαλέτα, λεφτά
___________________________________________________________________

5. Να σχηματίσεις φράσεις όπως το παράδειγμα:
(πολυκατοικία – ψηλή – μονοκατοικία)
Η πολυκατοικία είναι ψηλότερη (πιο ψηλή) από τη μονοκατοικία.
(εγγόνι, - νέος – παππούς)
......................................................................................................................................
(ξύλο – σκληρό – πλαστελίνη)
......................................................................................................................................
(ωκεανός – βαθύς – λίμνη)
......................................................................................................................................
6. Να σχηματίσεις τα παραθετικά των επιθέτων μονολεκτικά, όπως στο παράδειγμα:
ΘΕΤΙΚΟΣ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ
ΥΠΕΡΘΕΤΙΚΟΣ
καθαρός
καθαρότερος
καθαρότατος
ακριβός


δυνατός


πλατύς


βαθύς



7. Να διαβάσεις προσεχτικά το κείμενο και να απαντήσεις στις ερωτήσεις.
1. Ποια είναι η βασική γνώμη που εκφράζεται στο κείμενο;
2. Με ποια επιχειρήματα υποστηρίζεται η γνώμη αυτή;
3. Σε ποιο συμπέρασμα καταλήγουμε;
Πιστεύω πως η ανακύκλωση είναι πολύ σημαντική, ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις, γιατί είναι ένας χρήσιμος τρόπος για να προστατεύουμε το περιβάλλον μας και να το διατηρούμε καθαρό. Ανακυκλώνοντας τα σκουπίδια, τα μπουκάλια και τα μεταλλικά κουτάκια εξοικονομούμε χρήματα και ηλεκτρική ενέργεια, αφού αντικείμενα που τα θεωρούσαμε άχρηστα και παλιά μπορούν, με ειδική επεξεργασία, να ξαναγίνουν χρήσιμα για μας. Ανακυκλώνοντας το χαρτί προστατεύουμε τα δάση και γενικότερα τη φύση και απολαμβάνουμε καθαρότερες γειτονιές και τις πόλεις μας. Γι’ αυτό το λόγο, συμμετέχουμε όλοι στην ανακύκλωση για μεγαλύτερη οικονομία και καλύτερη ζωή.
α) η γνώμη ...................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
β)τα  επιχειρήματα: .....................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................γ) το συμπέρασμα:........................................................................................................ ............................................................................................................................................................................................................................................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια: