Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2017

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ : ΕΛΙΑ



ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ
(ΕΝΟΤΗΤΑ : ΕΛΙΑ)
ΟΝΟΜΑ: ............................................................................ ΗΜΕΡ. ..............................
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1. Ακούω και γράφω:
............................................................................................................................

...........................................................................................................................
............................................................................................................................
............................................................................................................................

2. Ξαναγράψεις τις φράσεις κάνοντας έκθλιψη, αφαίρεση ή αποκοπή. Σημείωσε στην τελευταία στήλη αυτό που έκανες.
Αρχική φράση
Πώς το λέμε
Φαινόμενο
Το άλογο 


Μέσα στο σπίτι


Να είναι 



3. Μεταφέρω στον πληθυντικό τις φράσεις:
ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
η επικίνδυνη διάβαση

η ορθογραφία της  κατάληξη ς             

η δύσκολη λύση

Η εικόνα της σελίδας


4. Να ξαναγράψετε το παρακάτω κείμενο, γράφοντας τα κύρια ονόματα σωστά (με κεφαλαίο το πρώτο γράμμα τους).                                                          
Με λένε μαρία γεωργίου και γύρισα με τους γονείς μου στην βέροια. Ζούσαμε στην αθήνα .  Την πρώτη μέρα στην βέροια είδα τους συγγενείς μου. Πήγα στο χωριό μου, τον τρίλοφο  και είδα τη γιαγιά μου, την  ευτυχία.  Την άλλη μέρα πήγα στη βεργίνα και είδα τον τάφο του φιλίππου. Είδα και τα καταπράσινα πιέρια. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τη λίμνη  του αλιάκμονα.
Την άλλη μέρα πήγαμε  στην πόλη της θεσσαλονίκης. Είδαμε τον λευκό πύργο και  την  εκκλησία του αγίου δημητρίου.

5. Υπογραμμίζω τις αυτοπαθείς αντωνυμίες του κειμένου:
Να προσέχεις  τον εαυτό σου. Κάνουμε  καλό στον εαυτό μας, όταν τρώμε υγιεινά.
Η Ελένη κοιτάζει συνέχεια τον εαυτό της στον καθρέφτη

6. Γράφω τα ρήματα στη οριστική και την προστακτικη του αορίστου
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
Προστακτική (εσύ)
Προστακτική (εσείς)
δένομαι



χτενίζομαι



λούζομαι









7. Γράφω   τα υποκοριστικά των λέξεων. (μπορεί να υπάρχουν και περισσότερα από ένα)

λέξη
υποκοριστικά
βροχή

μύτη

σημαία

πόρτα

γέρος


8. Συμπληρώνω τα γράμματα που λείπουν στο παρακάτω κείμενο και τονίζω:
Πριν από λίγες μέρες επισκεφτ.....καμε τον παππού μου στο Μαραθ.......να. Ο παππούς μας μετά από λίγο μας πήγε και μας έδειξε τον ορνιθ.......να, τον  αχυρ........να, και τον ελαι........να. Μετά μας μίλησε για τον παππού του που έζησε τον προηγούμενο αι........να. Μας είπε ότι πήγε και βοήθησε τους Μακεδ.......νες στον αγ......να τους εναντίον των Βουλγάρων. Μας είπε ότι ακολουθούσε  τους καν......νες  της ομάδας του. Στη συνέχεια μας είπε ότι και εμείς πρέπει να ακούμε και να εφαρμόζουμε τους καν.....νες που μας βάζουν οι δάσκαλοι και οι κηδεμ.....νες μας.

9. Χωρίζω το κείμενο σε παραγράφους(4) βάζοντας ανάμεσα το σημάδι της παραγράφου :
Στο σπίτι του γέροντα
Σε λίγη ώρα φτάσαμε στο σπίτι του άτυχου γέροντα.    Ήταν όλο κι όλο ένα μικρό δωμάτιο με λίγα φτωχικά έπιπλα.      Στη μια μεριά ήταν ένα κρεβάτι και στη μέση ένα τραπέζι και δυο – τρεις μισοκαταστραμμένες καρέκλες.   Σε μια γωνιά ήταν αναμμένο το μικρό τζάκι. Η φωτιά φώτιζε το φτωχικό δωμάτιο.     Οι φλόγες άπλωναν γύρω ζεστασιά.     Ο γέροντας ήταν καθισμένος σε μια μισοφαγωμένη καρέκλα, κοντά στο τζάκι.         Τα χέρια του έτρεμαν από το κρύο. Το πρόσωπό του ήταν κατακίτρινο και γεμάτο ρυτίδες.      Με τα μισόκλειστα μάτια του κοιτούσε όλους που ήταν γύρω του, σα να τους αποχαιρετούσε.     Οι άλλοι, δυο άντρες και πέντε-έξι γυναίκες, στέκονταν γύρω του, γεμάτοι περιέργεια και αγωνία.    Περίμεναν να δουν τι θα συμβεί.     Άραγε θα γινόταν καλά ο γέρος;     Ή μήπως θα πέθαινε;
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: