Δευτέρα, 3 Δεκεμβρίου 2012

ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΣΤΟ 1Ο ΤΕΥΧΟΣ

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
(ΤΕΛΟΣ Α΄ ΒΙΒΛΙΟΥ)
ΟΝΟΜΑ:…………………………………………………… ΗΜΕΡ. ………………
ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
1.     Τα άρθρα (οριστικό και αόριστο)
2.     Να διακρίνουμε τα ρήματα, τα ουσιαστικά, και τα επίθετα
3.     Τα κύρια ονόματα
4.     Τις πτώσεις των ουσιαστικών
5.     Να κλίνουμε τα ουσιαστικά
6.     Να κλίνουμε τον ενεστώτα των ρημάτων(ενεργητική και παθητική φωνή)
7.     Να κλίνουμε τα  ρήματα έχω και είμαι
8.     Πότε βάζουμε κόμμα, τελεία, ερωτηματικό
9.     Τις παρομοιώσεις
10.   Να χωρίζουμε τις λέξεις σε συλλαβές
11.  Να βάζουμε τις λέξεις σε αλφαβητική σειρά
12.  Πότε βάζουμε το  (ν) στο τέλος των λέξεων τη(ν), το(ν), δε(ν), κλπ
13.  Τις καταλήξεις των ρημάτων σε –ίζω και σε – ώνω και τις εξαιρέσεις τους.

ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1. Συμπληρώνω το κείμενο με το αόριστο άρθρο που λείπει:
…………  ηλιόλουστο πρωινό πήγαμε ……….  εκδρομή στον Προφήτη Ηλία του χωριού. Δίπλα σ’ …………..  χωράφι είδαμε  ………..  καλύβι  ……….. βοσκού. Ακούσαμε το βέλασμα ………..  προβατίνας και ……………  αρνιού και παίξαμε στο καταπράσινο χορτάρι …………  λιβαδιού.
2.Βάζω το κατάλληλο άρθρο μπροστά από τα ουσιαστικά και τα επίθετα:
…….αίθουσας       ……..μαθητών       ……..τάξεων          ……..δασκάλους
…….δασκάλες       ……. βροχής          …….αυλές(ονομ.)  …….τσάντες (αιτ.)
……..δρόμους       ……..μητέρων       …… ομπρέλας       …….γλυκών
3.Να βάλετε το άρθρο, που πρέπει, μπροστά από τα ουσιαστικά(τον ή το, την ή τη)
…….. έμπορο                   ……. γείτονα                      …….. ζωγράφο
…….. γυναίκα                   ……. ξυλουργό                   ……. κίνδυνο
…… μπακάλη                   ……. βροχή                        …….. ξενιτιά
……. επίσκεψη                  ……. εικόνα                       …….. γαλήνη
4.Να υπογραμμίσεις τα ουσιαστικά, να βάλεις σε κύκλο τα επίθετα και να βάλεις σε ορθογώνιο τα ρήματα των προτάσεων.
*        Κοιτάζω πόσο όμορφο είναι αυτό το σπίτι.
*        Ο Φάνης έδιωξε με περίεργο τρόπο το φίλο του.
*        Η καραμπίνα που μου δώρισες είναι εκπληκτική.
*        Η μεγάλη βόμβα δεν έσκασε.
*        Ο λαμπερός ήλιος έπεφτε σιγά σιγά προς τη θάλασσα.
*        Ράντισα τις λεμονιές για να μην πέσουν τα μυρωδάτα άνθη τους.
5. Να βάλετε τις λέξεις σε αλφαβητική σειρά:
κάμερα, βιβλίο, πιρούνι, λουλούδι, βίντεο, επεισόδιο, αστυνομία, χαλίκια, υπηρέτης, διαμάχη, μολύβι
______________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Συμπληρώνω τα κενά στις παρακάτω προτάσεις με τις κατάλληλες λέξεις:
(γλυκό, αετός, καλαμιά, άγαλμα, ασημένια, άγριο, φίδι, μαλώνουν, διαμάντια, πιάστηκε, λαγός)
Το ποτάμι κυλάει σαν ασημένιο _____________________________
Όρμησε σαν _____________________ θηρίο.
___________________ σαν το σκύλο με τη γάτα.
___________________ σαν τον ποντικό στη φάκα.
Λάμπουν σαν _______________________ οι δροσοσταλίδες.
Αυτό το φρούτο είναι _____________________ σαν μέλι.
Χίμηξε από ψηλά σαν ____________________________
Στεκόταν ασάλευτος σαν __________________________
Ο ελαιώνας μοιάζει σαν ______________________ θάλασσα.
Είναι ολομόναχος σαν την _____________________ στον κάμπο.
Τρέμει απ’ το φόβο του σαν__________________________.
7. Να κλίνεις τα ρήματα:
Εγώ
έχω
είμαι
πλένω
πλένομαι
Εσύ

























8.Να κλίνεις τα ουσιαστικά:
ΠΤΩΣΕΙΣ
ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
ΟΝΟΜ.
ο πελαργός
η ταχύτητα
το φύλλο
ΓΕΝ.



ΑΙΤ.



ΚΛΗΤ.




ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
ΟΝΟΜ.



ΓΕΝ.



ΑΙΤ.



ΚΛΗΤ.




9. Να χωρίσεις σε συλλαβές τις λέξεις:
φαγητό………………………………..     αέρας …………………………………
πέτρινος………………………………     Ιωάννινα ………………………………
κόκκινος………………………………    θέατρο …………………………………
ξενοδοχείο …………………………….   άλλος  …………………………………

Δεν υπάρχουν σχόλια: