Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ 6 (ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ)

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
(ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ)
ΟΝΟΜΑ: ……………………… ΗΜΕΡ. …………….
ΜΑΘΑΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ (ΚΛΙΣΗ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ)

1. Να συμπληρώσετε τα κενά με τις κατάλληλες προσωπικές αντωνυμίες:
Αγαπητή μου φίλη,
.......... ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.  ...... γράφεις πως θα 'θελες να ...... επισκεφτείς, άλλα ........ έχουν τύχει πολλές δουλειές τελευταία. Δεν υπάρχει καμιά βιασύνη. Το σπίτι είναι πάντα ανοιχτό για ......... . Όποτε θέλεις, μπορείς να ....... τηλεφωνήσεις και θα ......... βρεις έτοιμη να ...... εξυπηρετήσω με όλες μου τις δυνάμεις. Δεν ξεχνώ ποτέ το καλό που ........ έκανες ούτε και τις προσπάθειες σου για ........., εκείνες τις δύσκολες στιγμές που περνούσα. Τους γονείς σου ........ επισκέπτομαι όποτε ευκαιρώ. Είναι και οι δυο μια  χαρά.   ...... φιλούν.
                                                          ............... χαιρετώ και .......... περιμένω
                                                                          Η φίλη σου

ΜΑΘΑΜΕ ΤΙΣ ΚΤΗΤΙΚΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ (ο δικός μου, μας, σου, σας, του, τους, η δική μου,  μας, σου, σας, του, τους, το δικό μου, μας, σου, σας, του, τους)

2. Να συμπληρώσετε με τον αδύνατο τύπο της κτητικής αντωνυμίας
Ο πατέρας ……… βγήκε στον κήπο του σπιτιού ……….. . Ζήτησε να του δώσουμε το κινητό ………, που είχε ξεχάσει μέσα στη τσέπη από το μπουφάν …….. .
Η μαμά …….. μαγειρεύει υπέροχα. Το  αγαπημένο …… φαγητό είναι το κοκκινιστό.  Η κουζίνα …….. μοσχομυρίζει κάθε φορά που μαγειρεύει.
3. Να συμπληρώσετε τον πίνακα όπως στο παράδειγμα:
Το δικό μου δωμάτιο
Το δωμάτιό μου

Η χαρά μας
Ο δικός μας άνθρωπος


Το πορτοφόλι σου
Η δική μας γάτα



ΘΥΜΗΘΗΚΑΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟ ΚΑΙ ΜΑΘΑΜΕ ΠΩΣ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ Η ΣΥΛΛΑΒΕΣ ΠΟΥ ΤΟΝΙΖΟΝΤΑΙ (ΛΗΓΟΥΣΑ, ΠΑΡΑΛΗΓΟΥΣΑ, ΠΡΟΠΑΡΑΛΗΓΟΥΣΑ )

4.   Να χωρίσετε σε συλλαβές τις λέξεις:
ΛΕΞΕΙΣ
ΣΥΛΛΑΒΕΣ
ΛΕΞΕΙΣ
ΣΥΛΛΑΒΕΣ
μαλλιά

άστρο

περπατώ

 χορτάτος

έρχομαι

δουλειά

βαθμός

αρνί

άνθρωπος

χόρτα


ΘΥΜΗΘΗΚΑΜΕ ΤΟΝ ΑΟΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟ
5. Να γράψετε τις φράσεις στον αόριστο και στον παρατατικό:
Η μαμά καθαρίζει το σπίτι.
Παρατατικός: ………………………………………………………….
Αόριστος: ………………………………………………………………
Οι γείτονες γιορτάζουν την επέτειο τους.
Παρατατικός: ……………………………………………………………
Αόριστος: ………………………………………………………………

ΜΑΘΑΜΕ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
6. Να υπογραμμίσετε τις προτάσεις που έχουν προσωποποίηση:
Το πουλάκι μου είπε το μυστικό σου.     Το πρωί το χελιδόνι μου είπε: «Καλημέρα».  Η Μαρία φανέρωσε το μυστικό της Άννας.    Το δέντρο είπε το παράπονο του.

ΘΥΜΗΘΗΚΑΜΕ ΠΟΤΕ ΤΟΝΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟ ΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΩΣ

7. Να τονίσετε τα που και πως που πρέπει
Που πήγαινες χθες που σε συνάντησα.
Που και που επισκέπτεσαι τους γονείς σου.
Αυτό που σου είπα.
Την περιμένει πως και πως.
Δε μας είπες πως πέρασες ούτε που πήγες.
Δε μου είπες πως έγραψες στο τεστ.
Είπε πως θα μου γράψει μα δεν τα κατάφερε.

ΘΥΜΗΘΗΚΑΜΕ ΝΑ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΤΟΥΣ

8. Να υπογραμμίσετε τα επίθετα του κειμένου και να κυκλώσετε τα ουσιαστικά.
Στο σχολείο μας θα κατασκευάσουν ένα ξύλινο υπόστεγο για τις βροχερές μέρες.

Στον κήπο μας έχουμε πανέμορφες τριανταφυλλιές και  πολύχρωμα λουλούδια .

Στο δωμάτιό μου έχω μια ξύλινη ντουλάπα, ένα μικρό γραφείο και ένα κρεβάτι.

Το σχολείο μας είναι παλιό και πέτρινο. Έχει πολλά παιδιά και δασκάλους που αγαπάνε τα παιδιά.
ΘΥΜΗΘΗΚΑΜΕ ΤΗΝ ΟΜΟΙΟΚΑΤΑΛΗΞΙΑ  ΚΑΙ ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΟΥΣ
ΠΛΕΧΤΗ – ΖΕΥΓΑΡΩΤΗ - ΣΤΑΥΡΩΤΗ


Δεν υπάρχουν σχόλια: