Παρασκευή, 31 Μαΐου 2013

ΜΙΑ ΖΩΗ ….ΠΟΔΗΛΑΤΟ



ΑΝΕΜΕΛΙΑ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ. ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΗ, ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ - ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΣΑ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ, ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ.

ΓΙΑΤΙ ΟΙ  2 ΡΟΔΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ 4;
Γιατί απλούστατα το ποδήλατο δεν είναι απλώς ένα μεταφορικό μέσο που δε χρειάζεται δίπλωμα και βενζίνη για να κινηθεί. Ποδήλατο σημαίνει ταυτόχρονα ψυχαγωγία, περιπέτεια, υγεία. σεβασμό στη φύση και στο περιβάλλον. Γιατί με το ποδήλατο νικάς το χρόνο και τις αποστάσεις και γίνεται πολύτιμος σύντροφος στις βόλτες, στη διασκέδαση και στην άθληση. (Η ποδηλασία, το σκι αντοχής και το κολύμπι θεωρούνται από τους ειδικούς οι ιδανικές μορφές σωματικής άσκησης.) Γιατί το ποδήλατο σου φτιάχνει τη διάθεση και σε κάνει μέρος της ίδιας της φύσης.
ΠΟΔΗΛΑΤΟ - Η/Υ: ΣΗΜΕΙΩΣΑΤΕ 1
Το ποδήλατο επέλεξαν, και μάλιστα με διάφορα, ο Βρετανοί ως την πιο σημαντική εφεύρεση από το 1800 μέχρι σήμερα. Το «ταπεινό» ποδήλατο βγήκε νικητής συντρίβοντας ισχυρότατους αντιπάλους, όπως το Διαδίκτυο, τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, το τρανζίστορ και την πυρηνική ενέργεια. Αυτοί που επέλεξαν το ποδήλατο
δικαιολόγησαν την επιλογή τους λέγοντας πως είχε μεγάλο αντίκτυπο στην κοινωνία,  ήταν προσιτό σε όλους, άλλαξε τον τρόπο ζωής των ανθρώπων, ήταν μια πολύ καλή λύση για όσους δεν μπορούσαν να αποκτήσουν αυτοκίνητο ή άλογο και σήμερα αποτελεί καλή λύση για το οικολογικά προβλήματα του πλανήτη.
ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ: ΧΤΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
Το πρώτο ποδήλατο κατασκευάστηκε το 1790 από τον κόμη Σίβρακ. Η κατασκευή του ήταν πολύ απλή: δύο ρόδες προσαρμόστηκαν σε έναν ξύλινο σκελετό, πάνω στον οποίο υπήρχε κάθισμα. Φυσικά δεν είχε πετάλια. Ο αναβάτης του το κινούσε με τα  πόδια του. που ακουμπούσαν στο έδαφος. (έτρεχε με  ταχύτητα μόλις 15 χλμ/ώρα). Η ιδέα να στρίβει ο μπροστινός τροχός του ποδηλάτου εφαρμόστηκε  για πρώτη φορά το 1817, ενώ τα ποδήλατο με πετάλια και σύστημα μετάδοσης κίνησης (γρανάζια και αλυσίδα) εμφανίστηκαν το 1865. Το 1887 ο Τζον Ντάνλοπ κατασκεύασε το πρώτο λάστιχο με σαμπρέλα. Από τότε μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί πολλοί τύποι ποδηλάτων: γυναικεία, ανδρικά, παιδικά, αγωνιστικά. για ανώμαλο δρόμο και βουνό κ.ά. Ωστόσο, το βασικό σχέδιο δεν έχει αλλάξει. Σήμερα βέβαια το ποδήλατα είναι πολύ πιο εργονομικά, με μικρότερο βάρος (αφού χρησιμοποιούν σύγχρονα υλικά) και πολλές... ταχύτητες. Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται στο «ποδήλατο βουνού», που τους δίνει τη δυνατότητα οδήγησης σε πιο ανώμαλα εδάφη.  Και επειδή οι δρόμοι  σήμερα οδηγούν παντού,  ο ποδηλάτης έχει δυνατότητα πρόσβασης σε κάθε γωνιά του πλανήτη.




ΓΥΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕ, ΠΟΔΗΛΑΤΟ
Ο γύρος του κόσμου με ποδήλατο μαγεύει πολλούς ως ιδέα, αλλά λίγοι τολμούν να την πραγματοποιήσουν. Η ιδέα του γύρου του κόσμου με ποδήλατο χτύπησε πριν από λίγο καιρό την πόρτα και ενός Έλληνα που αποφάσισε να ακολουθήσει το όνειρο του: να κάνει με το ποδήλατο του πάνω από 50.000 χιλιόμετρα και μέσα σε δυο χρόνια »α γνωρίσει ολόκληρο τον κόσμο. Ο Βασίλης Μεσιτίδης ξεκίνησε το πρωινό της 5ης Μαΐου από τη Θεσσαλονίκη, με κατεύθυνση προς την Ασία. Το πρώτο διήμερο είχε φτάσει κιόλας στην Αλεξανδρούπολη, διανύοντας 340 χιλιόμετρα! Χρειάστηκαν ακόμα δύο μέρες γιο να φτάσει στην Κωνσταντινούπολη. Και βέβαια συνέχισε. Στο ποδήλατο του μεταφέρει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό, όπως ρούχο, αντίσκηνο, φαρμακείο, χάρτες και ψηφιακή φωτογραφική μηχανή.
ΙΠΤΑΜΕΝΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ
Το ποδήλατο ως μηχανή έχει συνδέσει το όνομα του με μερικές σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες και εφευρέσεις των δύο τελευταίων αιώνων: τη μετάδοση της κίνησης με αλυσίδα, τη σαμπρέλα, το συμπλέκτη ταχυτήτων κ.λπ. Σε αυτές περιλαμβάνονται ακόμα και ιπτάμενες μηχανές! Στις 23 Απριλίου 1988, ο Έλληνας ποδηλάτης Κανέλλας Κανελλόπουλος κατόρθωσε να αναβιώσει τον αρχαίο μύθο του Δαίδαλου: πέταξε από το Ηράκλειο ως τη Σαντορίνη, κάνοντας πετάλι πάνω στο «Δαίδαλο», ένα ποδήλατο με πτέρυγες αεροπλάνου, καλύπτοντος απόσταση 122 χλμ.
Χρήσιμος οδηγός για ποδηλάτες
Έκτος από το ίδιο το ποδήλατο, θα πρέπει να καθορίσετε, να ελέγξετε και, τέλος, να λιπάνετε με γράσο και την αλυσίδα του.
Ελέγξτε  τα τακάκια των φρένων αλλά και τα ίδια τα φρένα και βεβαιωθείτε ότι πιάνουν καλά.
Σε τι κατάσταση είναι τα λάστιχο του ποδηλάτου σαος; Δεν τα κοιτάξατε;
Έκτος από το να τους προσθέτετε αέρα, θα πρέπει να ελέγχετε τακτικά και αν είναι σκισμένα ή παραμορφωμένα και αν χρειάζονται αλλαγή (δεν είναι ό,τι καλύτερο να μείνετε από λάστιχο στη μέση του... πουθενά).
Λειτουργούν τα φώτα πορείας; (αν κάνετε ποδήλατο το βράδυ, πράγμα που δε συνιστούμε).  Σε κάθε περίπτωση, το ποδήλατο θα πρέπει να έχει κάποιο είδος σήμανσης (κάτι που να φωσφορίζει τη νύχτα η να ανακλά τις ακτίνες του ήλιου τη μέρα) για  να σας βλέπουν καλύτερα οι οδηγοί των αυτοκινήτων.
Ελέγξτε αν δουλεύει το κουδουνάκι του ποδηλάτου σας (ή η κόρνα που έχουν μερικά «προχωρημένα» ποδήλατα) για να αποφύγετε τον κίνδυνο να πέσει πάνω σας κανένας αφηρημένος πεζός.
Αν αποφασίσετε να κάνετε βόλτα σε δάσος, το κράνος και οι επιγονατίδες είναι απαραίτητες. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για την οδήγηση στο δρόμο.
 ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: