Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014

ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΣΤΗΝ 9Η ΕΝΟΤΗΤΑ




ΟΝΟΜΑ: ....................................................................         ΗΜΕΡ. ………….

ΜΑΘΑΜΕ ΤΟΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΘΗΤΙΚΟ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΥΠΕΡΣΥΝΤΈΛΙΚΟ

1. Γράφω τις φράσεις στον υπερσυντέλικο και στον παρακείμενο:

Ενεστώτας
Υπερσυντέλικος
Παρακείμενος
Εγώ σταματώ


Εσύ προχωρείς


Αυτή περπατά


Εμείς προσπαθούμε


Εσείς μιλάτε


Αυτοί  παρακολουθούν



Ενεστώτας
Υπερσυντέλικος
Παρακείμενος
Εγώ  δένομαι


Εσύ αδικείσαι


Αυτή απλώνεται


Εμείς λερωνόμαστε


Εσείς χάνεστε


Αυτά  οργώνονται  



ΜΑΘΑΜΕ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΥΘΥ ΛΟΓΟ ΣΕ ΠΛΑΓΙΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ

2. Μετατρέπω τον πλάγιο λόγο σε ευθύ και αντίστροφα:
ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ     
ΕΥΘΥΣ ΛΟΓΟΣ
O πατέρας ρώτησε αν όλοι ήταν έτοιμοι και όλοι τους απάντησαν μάλιστα.







ΕΥΘΥΣ ΛΟΓΟΣ
ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ 
O δάσκαλος ρώτησε:

- Ποιος έριξε το  παιδάκι;

- Δεν ξέρω, απάντησε ο μαθητής.






ΜΑΘΑΜΕ ΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ

3. Υπογραμμίζω  τα χρονικά επιρρήματα:
Κυριακάτικα η μαμά μας φώναξε να σηκωθούμε από το κρεβάτι νωρίς νωρίς. Πρώτα φώναξε το Γιάννη, μετά τον Τάσο και τελευταία εμένα.
- Θα πάμε τώρα στη Νάουσα και ύστερα στην Έδεσσα να δούμε τους καταρράχτες, είπε.

ΜΑΘΑΜΕ ΤΙΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΣΩΣΤΑ ΠΟΙΟ Ή  ΠΙΟ

4. Υπογραμμίζω τις ερωτηματικές αντωνυμίες στις παρακάτω φράσεις:
Πόσες ώρες την ημέρα κάνεις προπόνηση;
Ποιος θέλει να απαντήσει στην ερώτηση;
Πόσο κοστίζει το παιχνίδι;
Τίνος είναι το τετράδιο;
Πόσα μέλη έχει η οικογένεια σου;
Τι ζήτησες από το Νίκο;

5. Συμπληρώνω ποιο ή πιο.
-  ................ παιδί θα έρθει σπίτι μου;
-  Εγώ και ο Πέτρος. Εγώ θα έρθω ................. νωρίς και ο Πέτρος θα έρθει ............... αργά.
-   .................. παιχνίδι θέλετε να παίξουμε;
-  Εγώ θέλω να παίξουμε ........... πολύ με τα επιτραπέζια
- Εντάξει.

ΘΥΜΗΘΗΚΑΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΣΥΝΔΕΤΙΚΟ ΦΩΝΗΕΝ ΤΟ Ο

6. Ενώνω τις απλές λέξεις σε σύνθετες:
Απλή
Απλή
Σύνθετες
μπαίνω
βγαίνω

χιόνι
νερό

βόρεια
δυτικά

ψηλή
λιγνή

χορεύουν
πηδούν


ΘΥΜΗΘΗΚΑΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟ

7. Να χωρίζω σε συλλαβές τις λέξεις:
Λατρεία

Άνθρακας

Έθνος

Δάφνη

Σύρτης

Άνθρωπος

Ψάλτης

έβγαλα

Τάγμα

Εκκλησία

Βαθμός

Άγγελος


Δεν υπάρχουν σχόλια: