Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2015

ΕΠΑΝΑΛΗΗΨΗ 2ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ



ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
(ΤΕΛΟΣ 2ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ)
ΟΝΟΜΑ.......................................................... ΗΜΕΡ. ...............
ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Ακούω και γράφω:
………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………
……………..………………………………………………………………………..

2.  Να σημειώσεις ( Π ) όπου υπάρχει παρομοίωση. 
Σκαρφάλωσε στο δέντρο σαν αγριοκάτσικο. (     )   
Σαν τι να θέλει ο Νίκος;  (      )
Μη κάθεσαι  ακίνητος σαν άγαλμα.     (     )                    
 Σαν με είδε μπροστά του τρόμαξε.  (      )
Μουγγρίζει όπως το θηρίο στο κλουβί.   (      )          
  Σαν φτάσεις τηλεφώνησέ μου.    (       )

3. Σημείωσε κάτω από κάθε πρόταση το Ρ, το Υ, το Α και το Κ.

         Ο αριθμός φαίνεται απίστευτος.                      Το φράγμα   έγινε   πηγή ζωής.    
              (   )         (   )          (   )                                   (   )          (   )         (    )
         Ο Φάνης ρώτησε τον Κώστα.                           Η Σοφία ταΐζει τον παπαγάλο.
             (   )         (   )           (    )                                  (   )      (   )       (    )
        Η γη   καταπίνει αχόρταγα το νερό.
          (   )      (   )                        (    )

4.  Να κλίνεις το συνηρημένο ρήμα ξεχνάω-ξεχνώ στον ενεστώτα και τον παρατατικό της   ενεργητικής φωνής και στους δύο τύπους:
Ενεργητική φωνή
Ενεστώτας
Παρατατικός































5. Γράψε ξανά  τις προτάσεις χρησιμοποιώντας συντομογραφίες και αρκτικόλεξα αντί των  υπογραμμισμένων λέξεων.

Ø Η τεχνητή λίμνη έχει μήκος 14 χιλιόμετρα, πλάτος 4 χιλιόμετρα και βάθος 60 μέτρα.
Ø ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Ø Χθες ήρθαν οι λογαριασμοί του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Ελλάδας και της  Δημόσιας   Επιχείρησης Ηλεκτρισμού.
Ø ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...........
   β. Τι σημαίνουν οι συντομογραφίες και τα αρκτικόλεξα;
   π.μ.  : ………………………………      κτλ. : …………………………………      
   τηλ. :  ………………………………      π.χ.  : …………………………………
   ΙΚΑ :  ………………………………………………………………………. 
    ΕΛ ΤΑ :  …………………………………………………......................…


7. Να χωρίσεις τα ουσιαστικά της παρένθεσης στους δυο πίνακες. Ισοσύλλαβα και ανισοσύλλαβα και κατόπιν  να τα γράψεις όλα στην ονομαστική και γενική πτώση του πληθυντικού.
(κτηματίας, καστανάς, αέρας, μήνας, ψαράς, γείτονας, καρχαρίας, παπάς)
ΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ: .....................................................................................................
ΑΝΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ: ...............................................................................................

ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ
ΓΕΝΙΚΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ
ΓΕΝΙΚΗ
οι
των














8.  Βάλε   κόμμα,  παρένθεση ή  διπλή παύλα  όπου χρειάζεται:
v Η Δόμνα η φίλη μου είναι καλή μαθήτρια.       (κόμμα)
v  Η κυρία Μαρία η γειτόνισσά μας αρρώστησε.      (κόμμα) 
v  Ο Γιώργος εκείνο το μελαχρινό αγόρι  είναι αδερφός μου.  (διπλή παύλα) 
v  Η μαμά μου παρόλο που ήταν κουρασμένη  μου διάβασε ένα παραμύθι.     (διπλή παύλα) 
 Τον θείο μου καλή του ώρα όπου και να ‘ναι τον αγαπώ πολύ.       (παρένθεση)

Δεν υπάρχουν σχόλια: