Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2013

ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ : ΕΛΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΟΝΟΜΑ:............................................................................ ΗΜΕΡ. ..........................
ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ : ΕΛΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ
1. Να σχηματίζουμε το στιγμιαίο και τον εξακολουθητικό μέλλοντα:
Ο εξακολουθητικός  μας δείχνει κάτι που θα κάνουμε στο μέλλον συνέχεια.
(θα τρέχω)
Ο στιγμιαίος μας δείχνει κάτι που θα κάνουμε στο μέλλον για μια στιγμή
(θα τρέξω)
2. Να δίνω οδηγίες σε κάποιον να κάνει κάτι. Για να δώσω οδηγίες χρησιμοποιώ ρήματα στο β΄ πρόσωπο της προστατική ενεστώτα και του αορίστου
Πρόσωπα
Προστατική ενεστώτα
Προστατική αορίστου
Εσύ
γράφε
γράψε
Εσείς
γράφετε
γράψτε

3. Να εκφράζω τη γνώμη μου και να την υπερασπίζομαι με επιχειρήματα.
Για να εκφράσω τη γνώμη λέω τα επιχειρήματα μου χρησιμοποιώ τις φράσεις νομίζω ότι, πιστεύω ότι, έχω τη γνώμη
Για να υποστηρίξω τη γνώμη μου λέω τα επιχειρήματα μου χρησιμοποιώντας τις λέξεις: γιατί, επειδή, διότι
Στο τέλος γράφω το συμπέρασμα αρχίζοντας με τις λέξεις: άρα, επομένως
4. Να τονίζω τις λέξεις
5. Να μεγαλώνω προτάσεις με χρονικούς και τοπικούς προσδιορισμούς( πού, και πότε έγινε κάτι)
6. Να γράφουμε σωστά ένα διάλογο.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1. Να γράψετε τα ρήματα στον στιγμιαίο και εξακολουθητικό μέλλοντα:
Ενεστώτας
Εξακολουθητικός μέλλοντας
Στιγμιαίος Μέλλοντας
παίζω


φωτίζω


γράφω


διαβάζω


κοιτάζω


ανοίγω


κλείνω



2. Να συμπληρώσετε τα κενά των προτάσεων βάζοντας το κατάλληλο ρήμα από την παρένθεση στην προστακτική του αορίστου:
(μαθαίνω, σταματώ,  προχωρώ, βάζω,  αρχίζω)
(εσείς)        Σταματήστε  πια να τσακώνεστε.
(εσείς)       ................................ όλοι μαζί ένα βήμα μπροστά.
(εσύ)          .................................... τα δυνατά σου για να τα καταφέρεις.
(εσύ)          .................................... να διαβάζεις σωστά.
(εσείς)        .................................... να λύνετε τις πιο εύκολες ασκήσεις.     
3. Βάλε τους τόνους που λείπουν στο παρακάτω κείμενο:
Την περασμενη εβδομαδα ηρθε στο σχολειο μας ενας κυριος. Ηταν ο καινουριος δασκαλος μας. Μας συστηθηκε και ρωτησε πως μας λενε. Ολοι ειπαμε τα ονοματα μας με τη σειρα. Στο τελος ο κυριος ειπε: «Σημερα το μαθημα μας θα είναι μαθημα γνωριμιας». Μολις χτυπησε το κουδουνι ειπε: «Και τωρα στο διαλειμμα σας». Όταν σχολασαμε, ολοι ειμαστε ευχαριστημενοι που δε θα ειχαμε να γραψουμε στα τετραδια μας τιποτα.
4.  Μεγάλωσε τις προτάσεις απαντώντας στο πού; Στο πότε; Και στο πώς;
                        Έβρεξε.
Πότε;          ..........................................................................................................
Πού;           ..........................................................................................................
Πώς;          ...........................................................................................................

Παρακολούθησα μια ταινία.
Πότε;          ..........................................................................................................
Πού;           ..........................................................................................................

Πέταξα το χαρταετό.
Πότε;          ..........................................................................................................
Πού;           ..........................................................................................................

Η Ελένη έλυσε τις ασκήσεις.
Πότε;          ..........................................................................................................
Πού;           ..........................................................................................................
Πώς;          ...........................................................................................................
5. Κάνε ένα μικρό διάλογο μεταξύ της μαμάς σου και εσένα όταν γυρίζεις σπίτι από το σχολείο.  (Γράψε τουλάχιστον τέσσερις ερωτήσεις και τις απαντήσεις τους. Μην ξεχνάς τα σημεία στίξης, τελείες, ερωτηματικά, παύλες)
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Γράψε τα ρήματα που έχουν αντίθετη σημασία βάζοντας μπροστά το ξε-:
φορτώνω        ............................     βιδώνω        ..............................
βουλώνω       ..... ........................    ντύνω           ....................................
θυμώνω        ................................ κλειδώνω      ....................................
κουμπώνω    ............................... μουδιάζω         ...................................       

Δεν υπάρχουν σχόλια: