Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2015

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 4ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ



ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
(4Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ – ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ – ΠΑΡΑΓΩΓΗ)

ΟΝΟΜΑ: ............................................................  ΗΜΕΡ. ....................................
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1. Μετατρέπω τις ρηματικές φράσεις σε ονοματικές:

ΡΗΜΑΤΙΚΗ ΦΡΑΣΗ
ΟΝΟΜΑΤΙΚΗ ΦΡΑΣΗ
Ανακαλύπτω τον ένοχο.

Διορθώνω την ορθογραφία.

Εντοπίστηκε το ναυάγιο.

Λιώνουν οι πάγοι.

Ο αέρας μολύνεται.

Το κλίμα αλλάζει.

Οι άνθρωποι ανησυχούν.

Ανακυκλώνω το χαρτί.

Τα παιδιά διαβάζουν.

Οργανώνω τη γιορτή.

Τα δάση καίγονται.

Τα παιδιά γράφουν.

Λύνω την άσκηση.

Αγοράζω βιβλία.


Η διακοπή της κυκλοφορίας.

Το άνοιγμα της βρύσης.

2. Βάζω (Υ) για το υποκείμενο, (Α) για το αντικείμενο, (Ρ) για το ρήμα και (Κ) για το κατηγορούμενο. Ύστερα βάζω (Α) για τις απλές και (Σ) για τις σύνθετες προτάσεων.
( ......) Η Βέροια έχει πάρκα, δρόμους  και πλατείες.
               ( .... )   (...)  (......)   (......)                 (.....)
(.......) Ο Άρης δεν ξέρει την ιστορία.
             (......)          (....)       (.......)
(.......)  Οι κάτοικοι του χωριού είναι κτηνοτρόφοι και γεωργοί.
                  ( .......)          (.....)     (...)      (......)                 (......)
(......)  Ψηλός και γεροδεμένος είναι ο αστυνόμος.
           (....)               (........)        (....)       (.......)
(......)  Πολλούς φίλους έχει ο Αντώνης.
            (.....)       (......)   (....)    (......)
(......) Κυνηγητό και κρυφτό έπαιξαν ο Αντώνης  και ο  Πέτρος.
             (.....)              (.....)     (.....)       (.......)                (.....)
(......) Οι οικοδόμοι χτίζουν το σπίτι.
               (........)         (.....)       (.....)
(.......)  Ο Γιώργος είναι ξανθός και γαλανομάτης.
                (......)      (....)   (.....)             (.....)
(......)  Ο άντρας πήγε βόλτα  στο πάρκο και στη λίμνη.
              (.....)     (....)    (....)           (....)                  (.....)

3. Κυκλώνω τα οριστικά άρθρα και υπογραμμίζω τους αδύνατος τύπους των προσωπικών αντωνυμιών.
Η μαμά τον πλησίασε και χάιδεψε τον Πέτρο.
Ο δάσκαλος τους μίλησε για τους ήρωες του Σαράντα.
Ο Γιώργος τον έσπρωξε και τον έριξε κάτω.
Τις διάβασα όλες τις σελίδες του βιβλίου.
Του έδειξα τη θήκη του βιβλίου.
Είδα τον παππού και τη γιαγιά.
Τους έδωσα τα βιβλία που τους αγόρασα  από τους πάγκους της  πλατείας.
Η μαμά την ξύπνησε την Ελένη και την έστειλε στην αγορά.
Είδα τον Πέτρο που έπαιζε και τον ρώτησα αν είδε  το  Γιώργο.
Η γόμα του Νίκου είναι ίδια με την δική  μου.
Πιάσανε τους κλέφτες και τους έκλεισαν φυλακή.
4. Συμπληρώνω τις προτάσεις με το ρήμα που παράγεται από το ουσιαστικά της παρένθεσης.
Ο γεωργός (κλαδί) ................................. τα δέντρα.
(αρχή) ............................ αμέσως το διάβασμα.
(φόρτωμα) .............................. στον υπολογιστή τα νέα προγράμματα.
Ο μπαμπά (θυμός) .......................... με τα αγόρια που (πάλη) .................................
Ο στρατιώτης (οπλή) ........................... το όπλο του και (σημάδι) .............................
Ο Πέτρος (δοκιμή) ........................ το γλυκό που (αγορά) .......................................
Η σόμπα (καπνός) .................................,  αλλά (θερμός) .............................. το σπίτι.

5. Γράφω τα ρήματα που παράγονται από τις λέξεις:
Λέξη
Ρήματα σε -εύω
Λέξη
Ρήματα σε -ώνω
δραπέτης

ζύμη

κλαδί

καρφί

γύρος

στεφάνι

φυτό

θεμέλιο

Λέξη
Ρήματα σε -ίζω
Λέξη
Ρήματα σε -αίνω
κέρδος

άσχημος

βρωμιά

ανάσα

σφουγγάρι

βάρος

Λέξη
Ρήματα σε -αζω
Λέξη
Ρήματα σε -ιάζω
φωνή

μάτι

δόξα

κομμάτι

συχνά

γκρίνια


Δεν υπάρχουν σχόλια: