Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2016

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ 3



Συνέντευξη με μία μαργαρίτα
Αποτέλεσμα εικόνας για μαργαριταΤο καλοκαίρι πήγαμε στην Κρήτη με τη φίλη μου την Αλίκη. Μείναμε σε ένα πολύ ωραίο ξενοδοχείο. Το μεσημέρι πήγαμε στη θάλασσα. Οι γονείς μας κάθισαν σε μια ταβέρνα κι εμείς πήγαμε στην άμμο να παίξουμε.
Είδαμε ένα τέλειο λουλούδι κι εγώ ήθελα να το κόψω για να το πάω δώρο στη μαμά της Αλίκης. Η Αλίκη μου είπε: «Μην κόβεις τα λουλούδια, έχουν κι αυτά ζωή».

Δεν το έκοψα και ξεκίνησε να μας μιλάει.
-        - Με λένε Μαργαρίτα.
-         -Χαρήκαμε  πολύ κυρία Μαργαρίτα. Που μεγάλωσες;
-         -Μεγάλωσα κοντά στη θάλασσα.
-         -Έχεις οικογένεια;
-         -Μα έχω βέβαια!
-         -Τι σου αρέσει να κάνεις;
-         -Να βλέπω την απέραντη θάλασσα.
-        - Πώς ήρθες μέχρι εδώ;
-        -Με έφερε ο άνεμος.
-        - Ποια είναι τα αδέρφια σου;
-         -Έχω μια αδερφή, τη Νανά.
Κάποια στιγμή μας φώναξε η μαμά της Αλίκης. Τους είπαμε τι συνέβη στη θάλασσα. Επειδή δεν μας πίστευαν τους δείξαμε το μπλοκάκι με τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις που μας έδινε η Μαργαρίτα.
Από τότε κάθε μέρα που πηγαίναμε στην θάλασσα συναντούσαμε τη φίλη μας τη Μαργαρίτα.
ΞΕΝΙΑ

Συνέντευξη με μια τριανταφυλλιά
-        -Γεια σου, κυρία Τριανταφυλλιά. Μπορώ να σου κάνω κάποιες ερωτήσεις;
Αποτέλεσμα εικόνας για τριανταφυλλια-      -   Ναι, μπορείς.
-         -Λοιπόν αρχίζουμε. Κυρία Τριανταφυλλιά πού μεγάλωσες;
-         -Μεγάλωσα σε ένα μεγάλο και όμορφο κήπο στην Ελλάδα.
-         -Πώς είναι ο κορμός σου και πώς ο καρπός σου;
-         -Ο κορμός μου είναι λεπτός λαι είναι γεμάτος αγκάθια.
-         -Θα ήθελα να σε ρωτήσω ακόμα κάτι. Τι χρώμα είναι τα φύλλα σου;
-         -Τα φύλλα μου είναι πολλά και πράσινα.
-         -Σε παρακαλώ μπορώ να  σε ρωτήσω ακόμα δυο ερωτήσεις;
-         -Μα και βέβαια μπορείς.
-         -Τι σκέφτεσαι και τι νιώθεις για τους ανθρώπους  και για τα άλλα φυτά;
-         -Για τους ανθρώπους νιώθω θυμό γιατί με κόβουν και για τα άλλα φυτά αγάπη.
-         -Τέλος θα ήθελα να σε ρωτήσω αν έχεις ακούσει κάποια ιστορία των εντόμων όταν έρχονται στα φύλλα σου;
-         -Φυσικά και έχω ακούσει πολλές μια από αυτές είναι όταν ένα έντομο έφαγε τα φύλλα της φίλης μου της μαργαρίτας.
-         -Κυρία Τριανταφυλλιά, σας ευχαριστώ πολύ που απαντήσατε στις ερωτήσεις μου.
-        - Παρακαλώ.
ΕΛΕΝΗ

Συνέντευξη με μια λεμονιά
Μια μέρα πήγα στο περιβόλι συνάντησα μια λεμονιά και θέλησα να της κάνω κάποιες ερωτήσεις
-        -Γεια σας, κυρία Λεμονιά. Να σας κάνω κάποιες ερωτήσεις;
Αποτέλεσμα εικόνας για λεμονια δεντρο-         -Ναι και βέβαια.
-         -Πού  μεγαλώσατε;
-         -Σ’ αυτό το περιβόλι
-         -Πώς είναι ο κορμός   και πώς ο καρπός σας;
-         -Ο κορμός μου είναι μεσαίος και ο καρπός μου είναι κίτρινος.
-         -Τι χρώμα είναι τα φύλλα σας;
-         -Τα φύλλα μου είναι πράσινα.
-         -Τι σκέφτεστε και τι νιώθετε για τους ανθρώπους  και για τα άλλα φυτά;
-         -Αγάπη για αυτούς.
-         - Έχετε  ακούσει κάποια ιστορία από τα πουλιά που  έρχονται στα κλαδιά  σου;
-        -  Ναι, πάρα πολλές.
-         ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

Τζερνικιά
Το αγαπημένο μου δέντρο είναι η τζερνικιά, που βρίσκεται στην άκρη από το χωράφι με τις ροδακινιές και δίπλα από τα πλατάνια.
Αποτέλεσμα εικόνας για κορομηλια δεντροΜια μέρα πήγα με τον πατέρα μου εκεί και εγώ πήγα κάτω από την αγαπημένη μου τζερνικιά  και άρχισα να μιλάω με αυτή.
Τις έκανα κάποιες ερωτήσεις και άρχισε να μου απαντά.
Μου είπε ότι την φύτεψε ο παππούς μου, ο Γιάννης. Τώρα έχει μεγαλώσει, έχει γίνει πιο όμαρφη και είναι καταπράσινη. Μου είπε ότι δίπλα της είναι και οι φίλες τις οι κερασιές, που μ’ αυτές μιλάει. Χαίρεται που είναι έξω στη φύση και δεν είναι μέσα στην πόλη, γιατί δεν της αρέσει ο θόρυβος της πόλης. Όταν πηγαίναμε το καλοκαίρι και την ποτίζαμε, ήταν πολύ χαρούμενη, γιατί είχε ήλιο και ζεσταινόταν. Φυσικά κάθε άνοιξη μας έδινε τα τζερνίκια που είναι  μεγάλα και νόστιμα.
ΜΑΡΙΑ

Συνέντευξη με μια ροδιά
Σήμερα στην εκπομπή μας φιλοξενούμε την κυρία Ροδιά.
-          -  Πού  μεγαλώσατε;
-         - Εγώ μεγάλωσα σ’ ένα δάσος. Άλλες ροδιές μπορεί να μεγαλώσαν σε χωράφια ή σε αυλές σπιτιών. Εγώ δηλαδή είμαι μια άγρια ροδιά.
Αποτέλεσμα εικόνας για ροδιά δέντρο-          - Πώς είναι ο κορμός   και πώς ο καρπός σας;
-         = Ο κορμός μου είναι κοντός. Έχω πάρα πολλά κλαδιά, που αυτό σημαίνει ότι βγάζω πολλούς καρπούς.  Ο καρπός μου σκληρός από έξω, αλλά από μέσα κρύβει νόστιμα σποράκια.
-         -Τι χρώμα είναι τα φύλλα σας;
-        - Τα φύλλα μου είναι πράσινα όπως και των υπόλοιπων δέντρων.
-         -Τι σκέφτεστε και τι νιώθετε για τους ανθρώπους  και για τα άλλα δέντρα;
-         --Τους ανθρώπους δεν τους ξέρω, γιατί ζω στο δάσος μιας και είμαι μια άγρια ροδιά. Έχω  την εντύπωση όμως ότι είναι λίγο φασαριόζοι. Τα άλλα δέντρα τα συμπαθώ και κάνουμε καλή παρέα,
-         -Έχετε  ακούσει κάποια ιστορία από τα πουλιά που  έρχονται στα κλαδιά  σου;
-         -Στα κλαδιά μου κάθε μέρα φιλοξενώ πολλά πουλιά και έχω ακούσει πολλές ιστορίες. Αυτή όμως που δεν θα ξεχάσω ποτέ είναι η εξής: Μια μέρα έκοψαν τον ξάδερφό μου, που ήταν κι αυτό ροδιά. Χρησιμοποίησαν τον κορμό του για μια κατασκευή.
ΓΙΑΝΝΗΣ

Συνέντευξη με μια ροδιά
Μια μέρα του φθινοπώρου όπως έπαιζα στον κήπο του παππού μου έπεσα πάνω στη ροδιά που έχει. Αυθόρμητα της ζήτησα συγνώμη και μου απάντησε κι εκείνη . κοντοστάθηκα δίπλα της και άρχισα να της κάνω κάποιες ερωτήσεις.
-         -Πόσο καιρό είσαι εδώ;
-       -  Περίπου δέκα χρόνια, δε με θυμάσαι;
Αποτέλεσμα εικόνας για ροδιά δέντρο-         -Όχι, μάλλον δεν θα ήσουν τόση μεγάλη γι’ αυτό δε σε πρόσεξα.
-         -Ναι τώρα μεγάλωσα   και καρπούς τους καρπούς μου τους έβγαλα όταν ήμουν 7 ετών.
-         -Μέχρι πότε θα είσαι εδώ;
-         -Θα βρίσκομαι μαζί σας μέχρι να γίνω 30   χρονών περίπου και θα σας δίνω τους καρπούς μου.
-        -Μετά τι;
-         -Θα γεράσω και θα πεθάνω.
-        - Πώς είναι ο κορμός σας και πώς ο καρπός σου;
-         -Ο κορμός μου είναι μικρός με πολλά κλαδιά λίγο αγκαθωτά. Το ωραιότερο όμως είναι ο καρπός μου. Μόλις τον δοκιμάσεις θα καταλάβεις.
-         -Εμάς τους ανθρώπους μας αγαπάς ή μας μισείς που σου κλέβουμε τους καρπούς;
-        - Φυσικά σα αγαπώ! Σας το δείχνω δίνοντας το χυμό μου , ο οποίος βοηθάει στην υγεία σας.
-        - Να σου κάνω και μια ακόμα ερώτηση;
-         -Ναι.
-         -Με τα πουλιά έχεις πρόβλημα;
-        - Όχι, καθόλου. Ίσα – ίσα μου κρατούν συντροφιά και μου διηγούνται διάφορες ιστορίες.
-        - Θα σε χαιρετήσω τώρα για να πάω ν’ απολαύσω τον χυμό σου. Σ’ ευχαριστώ για την κουβέντα.
-        - Οκ. Γεια σου! Τα ξαναλέμε!
ΑΛΙΚΗ

Συνέντευξη με μια μηλιά
Μια μέρα πήγαμε όλοι μαζί στο χωράφι του παππού να τον βοηθήσουμε να μαζέψει τα μήλα. Μόλις είδα τις μηλιές μου δημιουργήθηκαν κάποιες απορίες. Έκατσα κάτω από ένα δέντρο και άρχισα να το μιλώ.
-         -Γεια σου, πώς σε λένε.
Αποτέλεσμα εικόνας για μηλια
-         -Μηλιά, μου απάντησε.
-         -Πόσο καιρό είσαι εδώ;
-         -Βρίσκομαι σ’ αυτό το χωράφι 3 χρόνια.
-         -Πριν που ήσουν;
-         -Για πρώτη φορά το είδος μου καλλιεργήθηκε στην Ασία και στην Ευρώπη.
-         -Ο καρπός σου πώς είναι;
-         -Είναι σφαιρικός με διάφορες γεύσεις, γλυκιά, όξινη και υπόξινη.
-       -  Τα φύλλα σου και ο κορμός σου πώς είναι;
-         -Τα φύλλα μου είναι πράσινα και είναι οδοντωτά.
-         -Με τους ανθρώπους έχεις πρόβλημα;
-         -Όχι, κανένα. Με κάνουν χαρούμενη όταν απολαμβάνουν τους καρπούς μου.
-         -Έχεις ακούσει κάποια ιστορία από τα πουλιά,που έρχονται επάνω σου;
-        - Πάρα πολλές. Αν αρχίσω να σου λέω θέλω ώρες να μιλάω.
-         -Καλά. Την άλλη φορά που θα έρθω θα μου τις πεις. Σε χαιρετώ.
-        - Γεια σου. Καλά να περνάς.
ΣΑΒΒΑΣ

ΤΟ ΦΥΤΟ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗ
Μια μέρα ο κύριος μας μάς είπε για τα φυτά και ανάφερε την πικροδάφνη. Πήρα συνέντευξη από την πικροδάφνη και σημείωσα στο  τετράδιο.
Γνωστή ως ροδοδάφνη, το καλλωπιστικό φυτό ανήκει στην οικογένεια των αποκυνιδών.  Αναπτύσσεται σε ιδιαίτερα υγρές  θέσεις και ηλιόλουστες τοποθεσίες, γι’ αυτό τη συναντάμε σε πολλές περιοχές της Μεσογείου.
Αποτέλεσμα εικόνας για πικροδαφνη δεντροΜόνη της ή σε συστάδες, η πικροδάφνη, προστατεύει από ενοχλητικές επισκέψεις, εντόμων, ερπετών ή τρωκτικών και ξεχωρίζει με την παρατεταμένη και πλούσια ανθοφορία της.
Είναι ανθεκτικός αειθαλής θάμνος, που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 4 μέτρα. Έχει πλούσια γκριζωπό φύλλωμα σε λογχοειδές σχήμα και η ανθοφορία της διαρκεί σχεδόν όλο τον χρόνο.
Στη μυθολογία θεωρείται αδερφή της λυγαριάς, ίσως λόγω της κοινής προτίμησης της στο νερό.
Γνωστή στους αρχαίους Έλληνες ως «ήριον» ή «νήρις». Σύμφωνα με τον Διοσκορίδη, τα φύλλα και τα άνθη της «συν οίνω πινόμενα» μπορούν να σώσουν τον άνθρωπο από το δάγκωμα δηλητηριωδών εντόμων ή ερπετών. Η νηριίνη, τοξική δηλητηριώδης ουσία, περιέχεται σε όλα τα μέρη του φυτού, γι’ αυτό δεν το τρώνε τα ζώα. Με φύλλα πικροδάφνης φράζονται οι φωλιές των ποντικών, οι οποίοι στην προσπάθειά τους να βγουν από την παγιδευμένη φωλιά τα τρώνε και ψοφούν.
Αποτέλεσμα εικόνας για πικροδαφνη δεντρο
Σύμφωνα με τον ίδιο μύθο, όταν η λυγαριά με τα μοβ άνθη κατηγόρησε την πικροδάφνη για το έντονο χρώμα των λουλουδιών της, παρά το πένθος για τον θάνατο του αδελφού τους, εκείνη απολογήθηκε λέγοντας ότι τα άνθη είναι έντονα αλλά η καρδιά της θλιμμένη και πικρή.
Η πικροδάφνη ομορφαίνει και προστατεύει τον κήπο ή την αυλή σας, καθώς διαθέτει πλούσιο φύλλωμα και παρατεταμένη ανθοφορία καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού. Πολλαπλασιάζεται εύκολα όλους τους μήνες του χρόνου με μοσχεύματα και παραφυάδες.
Προσβάλλεται από μελίγκρα την άνοιξη.
Ανθίζει από τέλος Μαΐου ως Νοέμβριο.
Σε αρκετές ποικιλίες τα άνθη είναι αρωματικά, σε διάφορες αποχρώσεις, όπως κόκκινο, βερικοκί, ροζ, σομόν ή λευκό.
ΓΕΩΡΓΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: