ΟΝΟΜΑ…………………………………………………..
ΗΜΕΡ. ........................
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1.Να
χωρίσετε τις παρακάτω λέξεις σε ρήματα, ουσιαστικά και επίθετα:
(γράφω, πλοίο, ασημένιος, -η,
-ο, καρφώνω, αρχίζω, μέλισσα, άγγελος,
ωραίος, -η, -ο, καλός, -η, -ο, νερό, θέατρο, νίβομαι, πηδώ, πλατεία, αθώος, -η,
-ο, πέτρινος, -η, -ο, κατοικώ, μηλιά, υπεύθυνος, -η, -ο, δήμαρχος, τιμονιέρης,
περπατώ, βλέπω, κάμπος,
ορεινός, -η, -ο, κινώ, φρόνιμος, -η, -ο, επικίνδυνος -η, -ο, ανοίγω, μεγάλος, -η, -ο)
ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ
|
ΕΠΙΘΕΤΑ
|
ΡΗΜΑΤΑ
|
2. Να γράψετε τις προτάσεις
βάζοντας τα ρήματα στους άλλους χρόνους:
Π. χ Ενεστ.
Τα παιδιά χειροκροτούν το συμμαθητή τους.
Παρατ. Τα παιδιά χειροκροτούσαν το συμμαθητή τους.
Εξ. Μέλλ. Τα παιδιά θα
χειροκροτούν το συμμαθητή τους.
Ενεστ. Τα παράθυρα του σπιτιού ανοίγουν και
κλείνουν.
Παρατ. . ....................................................................................................................
Εξ. Μέλλ. .....................................................................................................................
Ενεστ.
........................................................................................................................
Παρατ. Ο Στράτος έδενε τα κορδόνια του.
Εξ. Μέλλ.
.....................................................................................................................
Ενεστ.
.........................................................................................................................
Παρατ. . ....................................................................................................................
Εξ. Μέλλ. Το απόγευμα θα
διαβάζω ιστορία
Ενεστ. ........................................................................................................................
Παρατ. Η Άννα πότιζε τα λουλούδια.
Εξ. Μέλλ.
.....................................................................................................................
3. Να υπογραμμίσετε τα
υποκείμενα και να κυκλώσετε τα αντικείμενα των προτάσεων:
Ο ξυλοκόπος κόβει τα δέντρα.
Τα πανιά φουσκώνει ο άνεμος.
Ο δασοφύλακας προστατεύει το δάσος.
Τον κλέφτη έπιασαν οι αστυνομικοί.
Ο μανάβης ζυγίζει τα φρούτα.
Ρούχα αγοράζουν οι γυναίκες.
4. Να κλίνετε τις φράσεις;
ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
|
|||
ΑΡΣΕΝΙΚΟ
|
ΘΗΛΥΚΟ
|
ΟΥΔΕΤΕΡΟ
|
|
ΟΝΟΜ.
|
ο γυάλινος δίσκος
|
η θερινή βόλτα
|
το πράσινο λουλούδι
|
ΓΕΝ.
|
|||
ΑΙΤ.
|
|||
ΚΛΗΤ.
|
ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ
|
|||
ΑΡΣΕΝΙΚΟ
|
ΘΗΛΥΚΟ
|
ΟΥΔΕΤΕΡΟ
|
|
ΟΝΟΜ.
|
|||
ΓΕΝ.
|
|||
ΑΙΤ.
|
|||
ΚΛΗΤ.
|
5. Να γράψετε τους μήνες.
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
7.
|
8.
|
9.
|
10.
|
11.
|
12.
|
6. Να συμπληρώσετε τα
γράμματα που λείπουν:
φτ....νός επικίνδ....νος
χειμερ.......νός υπεύθ...νος
πέτρ....νος χθεσ...νός
σκοτ......νός καλοκαιρ....νος
κίτρ...νος ανεύθ...νος φετ...νός υγι......νός
φωτ.......νός ταπ....νός θερ.....νός βραδ......νός
7. Ν α συμπληρώσετε τα κενά των παρακάτω λέξεων με το
δυσ- ή δι(σ)-:
Έχω να σα πω κάτι πολύ .............άρεστο.
Ο γείτονάς μας έχει πέντε εγγόνια και δυο
..........έγγονα.
Η μαντινάδα είναι ...........τιχο ποίημα.
Το μάθημα των Αγγλικών είναι .......ωρο.
Για να φτάσουμε ψηλά στο βουνό, περάσαμε από
............βατα μονοπάτια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου