Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2017

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ 10ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

ΤΕΣΤ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
( 10Η ΕΝΟΤΗΤΑ)
ΟΝΟΜΑ: ......................................................................... ΗΜΕΡ. ........................
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1. Ακούω και γράφω:
....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
2. Σημειώνω (Κ) για την κυριολεξία και (Μ) για τη μεταφορά.
 (.....) Κρέμασε το παλτό στην κρεμάστρα.
(.......) Οι μαθητές κρεμάστηκαν απ’ τα χείλη του δασκάλου.

(.......) Με το καράβι του όργωνε τη θάλασσα.
(.......) Ο χειμώνας είναι βαρύς .
(.......) Δυσκολεύτηκε να σηκώσει το βαρύ δέμα.
(.......) Το φθινόπωρο οι γεωργοί οργώνουν τη γη.
(.......) Έχεις σκληρή καρδιά.
3. Συμπληρώνω κάθε φράση με τις ενεργητικές μετοχές των ρημάτων.
(μελετώ, γκρινιάζω, τρέχω, γελώ, γράφω, σβήνω)
Όταν αγρίεψα, έφυγε ................................................................... 
Μετά το τελευταίο αστείο, χωρίσαμε ........................................
.................................................έγινε καλός μαθητής.
Δεν του αρέσει το γιαούρτι και το τρώει ...........................................................
Έχασα αρκετή ώρα .................................... και ..................................................
4. Χωρίζω σε συλλαβές τις λέξεις:
ΛΕΞΕΙΣ
ΣΥΛΛΑΒΕΣ
ΛΕΞΕΙΣ
ΣΥΛΛΑΒΕΣ
Ατλαντίδα

Αττική

ελάττωμα

άνθος

ευτυχία

έθνος

αύριο

άφθονος

οπωσδήποτε

δάφνη

5. Συμπληρώνω τις προτάσεις με τις αντωνυμίες που λείπουν.
(τόσα,  σε, με, την, αυτό, εκείνη, τέτοιος, εσείς)
................... είδες που ήρθε; Ήταν χαρούμενη.
.................... χρόνια πέρασαν και δε γέρασες!
.............. φώναξα αλλά δε ............................. άκουσες!
Ποτέ δε θα ξεχάσω ....................... το καλοκαίρι.
Τη στιγμή ...................... άνοιξε η πόρτα από τον αέρα.
.................... που είσαι Πέτρο, καλά να πάθεις!
.................., κυρία, περάστε μπροστά.
6. Υπογραμμίζω τα επιρρήματα και κυκλώνω τα επίθετα:
Τα καλά παιδιά έπαιξαν ωραία ως  αργά.
Ο Νίκος διάβασε και έγραψε τέλεια στο τεστ. 
Η Ειρήνη δε βλέπει καλά, γι’ αυτό αγόρασε ένα ζευγάρι καλά γυαλιά.
Τους  μίλησε με καλά λόγια γιατί ήταν ήσυχα παιδιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: