Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014

ΓΡΑΦΩ ΜΕ ΦΑΝΤΑΣΙΑ




Χρησιμοποιώ αρσενικά σε –ώνας, -όνας
Το καλοκαίρι πήγαμε για μια εβδομάδα στη φάρμα του παππού μου. Οι δουλειές ήταν πολλές και έπρεπε να βοηθούμε όλοι.
Το πρωί πηγαίναμε στον αχυρώνα και τάιζαμε τα μοσχαράκια. Μετά πηγαίναμε στον ορνιθώνα και μαζεύαμε τα αυγά. Κάποιες φορές ο παππούς  μας πήγαινε στον οπωρώνα. Εκεί μαζεύαμε φρούτα: κεράσια, ροδάκινα, σύκα βερίκοκα. Eκεί δίπλα κυλούσε ένα ποταμάκι. Σημαντικός κανόνας ήταν να μην το πλησιάζουμε μόνοι μας για να μην πέσουμε μέσα. Το χειμώνα το ποταμάκι παγώνει και μένει σαν γυαλιστερός δρόμος.
Η φάρμα του παππού μου όλο το χρόνο είναι πολύ όμορφη.
ΚΛΑΙΡΗ

Μια μέρα ένας Μακεδόνας στρατιώτης έκανε βόλτα δίπλα στον Στρυμόνα. Αφού περπάτησε αρκετή ώρα, έφτασε μπροστά σε έναν αμπελώνα, που ήταν γεμάτος λαχταριστά τσαμπιά σταφύλια. Έκοψε  ένα τσαμπί και συνέχισε τον δρόμο του τρώγοντας. Προχωρώντας παρακάτω βρήκε έναν αχυρώνα, όπου κάθισε να ξεκουραστεί. Επειδή ήταν πολύ κουρασμένος τον πήρε ο ύπνος. Όταν ξύπνησε, είχε βραδιάσει και έτρεξε να γυρίσει γρήγορα πίσω στο στρατώνα του ξέροντας ότι θα τον έψαχναν.
ΒΑΣΙΛΗΣ

Ο παππούς μου, ο Γιώργος αγαπάει πολύ τη φύση. Γι’ αυτό και έχει έναν πορτοκαλεώνα, επειδή λατρεύει τα πορτοκάλια, έναν ελαιώνα γιατί αγαπάει το λάδι, έναν αμπελώνα επειδή του αρέσουν τα σταφύλια και έναν αχυρώνα για το λόγο ότι έχει άλογα.
Μετά από πολλά χρονιά ο παππούς μου μου είπε ότι η ελιά θα ζει ακόμα και μετά από έναν αιώνα.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Τον 12ο  αιώνα ο Μακεδόνας Νικόλαος με 100 πολεμιστές πήγαν να πολεμήσουν τον βασιλιά Κίμωνα με την αμέτρητη στρατιά του. Πάλεψαν σκληρά και τους νίκησαν, αλλά έχασε όλους τους άντρες του. Στο γυρισμό του ο βασιλιάς  διέταξε να φτιάξουν ένα στεφάνι ελιάς από τον ελαιώνα και να τον τιμήσουν με αυτό. Μετά ακολούθησε γιορτή, όπου φάγανε πλούσια εδέσματα και ήπιαν άφθονο κρασί από τον αμπελώνα και άφησαν ελεύθερα να πετάξουν κάτασπρα περιστέρια από τον περιστερώνα. Έπειτα ζήτησε από τον βασιλιά του καινούριο στρατό. Όταν συγκεντρώθηκε ο στρατός του το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να βάλει κανόνες στο κάστρο του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Μια φορά είχα πάει στο χωριό της γιαγιά μου. Εκεί είδα τον αχυρώνα με τα ζώα και κάναμε βόλτα στον αμπελώνα. Όταν γύρισα προσπάθησα να ανέβω στον περιστερώνα σκαρφαλώνοντας σε μια κολόνα. Εκεί σχίστηκε το παντελόνι μου. Έτσι η γιαγιά πήρε βελόνα και κλωστή και το έραψε.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ


Με τον παππού μου, που τον φωνάζουν Μακεδόνα, αποφασίσαμε να πάμε μια εκδρομή στον ποταμό Στρυμόνα. Στο δρόμο είδαμε πολλούς αμπελώνες και σε κάποια μέρη είχε άλογα μέσα σε αχυρώνες.
ΗΛΙΑΣ Χ.

Την Παρασκευή πήγα στο γήπεδο. Ο αγώνας ήταν συναρπαστικός. Έπρεπε οι αθλητές να τηρήσουν τους κανόνες. Μετά από πολλή προσπάθεια η ομάδα  Χάντμπολ  του Μακεδόνα νίκησε.
ΚΛΕΑΝΘΗΣ

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια εκκλησία, που ήταν αφιερωμένη στον Άγιο Σπυρίδωνα. Εκεί υπήρχε ένας πορτοκαλεώνας, που είχε  εκεί έναν περιστερώνα με πολλά περιστέρια. Όμως τον περιστερώνα τον είχε ένας κύριος που ήταν πολύ αλαζόνας και αλλόφρονας. Ο θεός όμως τον τιμώρησε για αυτό.
ΘΑΝΑΣΗΣ

Πριν από πολλούς αιώνες υπήρχαν στην Μακεδονία πολλοί ελαιώνες. Οι Μακεδόνες είχαν κανόνα να τους φροντίζουν καθημερινά. Είχαν ακόμα πολλούς περιστερώνας και αχυρώνες που μέσα είχαν διάφορα ζώα. Σήμερα κάποια από αυτά υπάρχουν σε προστατευμένες  περιοχές που μπορούν τα παιδιά να τα επισκεφτούν μαζί με τους κηδεμόνες τους.
ΗΛΙΑΣ ΟΙΚ.

Ένα ηλιόλουστο πρωινό εγώ με τους γονείς μου πήγαμε μια βόλτα στον αμπελώνα  του παππού μου που έχει μέσα και έναν αχυρώνα. Όμως εκεί ο παππούς  μας μας είπε ότι στο χωράφι υπάρχουν κάποιοι κανόνες. Όπως  να μην τρομάζουμε τα ζώα και να μην πετάμε σκουπίδια.
εγώ ξαφνικά είδα ένα  περιστερώνα πάνω στο δέντρα, που είχε πολλά περιστέρια. Μετά από λίγη ώρα ετοιμαστήκαμε για να πάμε πάλι σπίτι. Χαιρετίσαμε τον παππού και φύγαμε. Στο δρόμο είδα δυο στρατώνες, όπου υπήρχαν πολλοί στρατιώτες. όταν φτάσαμε  στο σπίτι ήταν βράδυ και μόλις μπήκαμε μέσα, έπεσα στο κρεβάτι και κοιμήθηκα.
ΦΩΤΕΙΝΗ

 ΜΙΑ ΩΡΑ ΕΝΑΣ ΑΙΩΝΑΣ
Πριν από λίγο καιρό πήγα με το σχολείο εκδρομή στον Στρυμόνα. Όμως ήμουν ζωηρός και οι δάσκαλοι είπαν ότι παραβίασα τους κανόνες και πρέπει να μιλήσουν στους κηδεμόνες μου.
Την άλλη μέρα οι κηδεμόνες μου πήγαν στο σχολείο και άκουσαν τα παράπονα. Όταν γύρισα σπίτι οι γονείς μου με μάλωσαν πολύ και είπαν πως πρέπει να πάω στον ξενώνα τιμωρία και να κάτσω  για μια ώρα. Εγώ, αφού δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς, αναγκάστηκα να πάω. Μέσα στον ξενώνα δεν υπήρχε τίποτα να περάσω την ώρα μου. Άνοιξα το παράθυρο και κοίταζα τον διπλανό ελαιώνα.
Μια ώρα κάθισα αλλά μου φάνηκε σαν να πέρασε αιώνας. Την επόμενη φορά θα τηρώ τους κανόνες γιατί αλλιώς...
ΓΙΑΝΝΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: